mandag den 14. marts 2016

Ostevoks MONSTER

Vi har arbejdet med ostevoks, vi skulle lave et skelet med ståltråd og derefter skulle vi varme ostevoksen op så det var til at forme med og så skulle vi skabe et monster.
Herefter skulle vi analysere vores ostevoksskulptur. Og analysen af min kan ses her under. 



1. Udtryk

·         Mit monster er idealiseret, den er en blanding af et helt normalt menneske men over naturlige evner som er de våben der sider der hvor hænderne sidder på et normalt menneske. Den er også en flydende ting, altså den har en krop som holder den oprejst og rundt om den krop sidder der en helt masse gele. 

2. Komposition (vigtige linjer og akser i skulpturen)

  • Jeg har valgt at lave monteret som en stående ting, der jeg synes det er skæmmende når der både er over naturlige ting og naturlige ting ved en ting/genstand/person. Det gør også at monstret har balancen og derfor ser mere naturlig ud.
  • Jeg har valgt at den næsten er fuldstændig symmetrisk, lige på nær de våben den har i stedet for hænder. Dog er det kun fra side til side den er symmetrisk. 

3. Form

  • Min voksskulptur er meget rund, og grunden til det er at jeg synes den skulle være fyldig så den kom til at se stor ud.
  • Skulpturen er meget åben og lige på nær de våben den er i besiddelse af så kunne det godt være sådan en man kunne få lyst til at kramme fordi den står med armene bredt ud.

4. Materiale og overfladevirkning

  • Monstret er på ingen måder glat da den skal forestille at være af gele.  
  • Monstret er blødt, igen p.g.a. gelen
  • Monstret skal forstille at være stor og tungt.

5. Skulpturens møde med understøttelsesfladen (soklen)

  • Fladen er fødder, eller det vil sige at det er to ben som er blevet sat sammen til et, så en fod.
  • Fladen får på en måde skulpturen til at se mere over naturlig ud.

6. Størrelse, beskuerrelation og synsvinkel


  • Jeg vil sige at skulpturen kunne have været meget stører. Og det kunne have været helt vildt fedt hvis nu den havde været stører end et virkeligt menneske.
  • Man skal klart helst kunne se skulpturen fra alle sider at da der er detaljer hele vejen rundt, men det er nok forfra den har den bedste effekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar